Al següent enllaç podeu llegir aquest article publicat al butlletí d’Inf@ncia núm. 64 – Febrer de 2013 per Astrid Ruiz, directora de L’Escola Congrés-Indians.

congres

Volem resaltar aquestes idees:

“Cal tenir en compte la infància, els seus drets i les seves potencialitats i recursos, de manera que l’escola sigui un espai de qualitat on tots els nens i totes les nenes s’hi  sentin realitzats. Convivim amb els infants i els acompanyem, cada dia, centrant la nostra mirada en un profund respecte envers els seus processos de vida, de manera que se sentin reconeguts, acceptats i estimats; sentim amb intensitat que el reconeixement i l’acceptació de la persona permet un creixement en equilibri i benestar. Els acompanyem des d’aquesta mirada perquè sentin que hi som presents i que els acceptem pel que són, com a focus d’amor, energia i intel·ligència… Perquè cadascú és un ésser, una individualitat central, a part de qualsevol manera de ser… Sentim que la nostra tasca es fonamenta a acompanyar la persona que tenim al davant, de manera que pugui ser… (…)

La majoria de persones que visiten l’escola senten un gran respecte i admiració per l’alta implicació i participació de les famílies al centre, per com viuen els pares i  mares l’escola, per com senten que per ells i elles és una manera de viure. Per nosaltres, les mestres, la participació de les famílies és un dels motors més rics que  tenim en aquest moment a l’escola, i que dóna un sentit real a l’escola com a  projecte de vida dels infants, les famílies i els mestres. (…)

Quan realment, com a mestre o mestra, creus fermament amb la importància que tenen els pares i les mares a la vida de l’escola, cal posar en joc tot un seguit  d’estratègies que et permetin aquest acostament i aquesta implicació… I la solució, des de la nostra mirada, només és una: l’escola oberta a les famílies… però, no sols això, sinó l’escola oberta sempre a les famílies. (…)

I què vol dir que l’escola està sempre oberta a les famílies? Doncs això, que ho està sempre. Tothom qui ho desitgi pot venir a l’escola i entrar-hi quan li vingui de gust.
Hi haurà estones en què es podrà estar amb els infants als ambients, i estones en què als ambients només hi podran ser aquells familiars que aquell dia tenen “adjudicat” un acompanyament; però sempre s’hi pot entrar a fer un cafè a l’espai  familiar, a llegir-hi, a estar parlant amb altres pares i mares… simplement, a ser-hi, a viure l’escola, a sentir-la de prop. L’”espai familiar” és un espai viu i actiu, com  l’escola, on molts pares i mares es passen llargues estones i van fent vincles, es  coneixen i comparteixen… És un espai molt valuós! (…)

El projecte educatiu de l’Escola Congrés-Indians és possible pel gran esforç de tot l’equip de mestres, educadors i educadores i pel suport que hem rebut de les  famílies que formen la comunitat… El camí fet ha estat fruit d’un gran esforç i d’un  treball intens ple d’emoció i il·lusió. Aquí està la màgia d’aquest projecte, aquí està la  màgia del nostre dia a dia: la il·lusió, el desig de participar i col·laborar, l’emoció per  compartir… L’afany de, junts, dalt del mateix vaixell, tirar endavant un projecte no  solseducatiu i d’escola, sinó un projecte de vida que ens acompanya cada dia. I tot  dins d’un marc de respecte i cura… L’essència del projecte: cuidar les persones, cuidar-nos entre tots, sentir-nos acceptats i estimats…”

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *