Volem aproximar aquest document redactat pel CRAEV que ens sembla molt interessant per les reflexions que aporta a l´hora d´elegir centre escolar. Podeu descarregar-lo complet açí, però us deixem unes línies de la presentació:

“Cada any milers de famílies amb nens i nenes en edat per a incorporar-se al sistema educatiu afronten la important tasca d’haver de seleccionar una escola per als seus fills i filles. Si en aquesta selecció s’opta per un centre sostingut amb fons públics, cal omplir una sol·licitud amb el nom de diverses escoles en ordre de preferència. Durant aproximadament els dos mesos anteriors a aquest període de prescripció els centres educatius ofereixen xerrades i presentacions dels seus projectes educatius i instal·lacions, una bona oportunitat per conèixer els centres, però també una tasca molt complexa per a les famílies, ja que són moltes les opcions que cal valorar: ideari educatiu, currículums, professorat, horaris, activitats extraescolars, alimentació, instal·lacions, preus i en definitiva, la qualitat educativa.
Aquí radica en part la complexitat de la tasca, atès que no existeix una definició única del que significa qualitat en el món de l’educació. Es tracta d’un terme profundament ideològic que es fonamenta en les percepcions que cada persona té sobre una gran varietat d’altres conceptes com progrés i justícia socials, cultura, intel·ligència, dimensions humanes, desenvolupament individual i, en darrera instància, educar. Entenem per educar conèixer per viure o més aviat viure per conèixer? En quin punt tracem la línia entre les necessitats i imposicions socials sobre el nen i la nena i les seves necessitats i interessos com a persona?”

preinscripcio

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *